Науковці Уманського національного університету садівництва ознайомились із кращими досвідами дистанційної освіти під час робочої зустрічі в Університеті Саарланду
З 10 по 14 липня в Університеті Саарланду в Німеччині відбулася робоча зустріч учасників міжнародного проєкту «Erasmus+ KA2 DEFEP «Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти і представників ринку праці», які ділились досвідом запровадження дистанційної освіти. До обговорення актуальних тем долучились і науковці Уманського національного університету садівництва, адже заклад освіти є учасником цього масштабного проєкту. Сам проєкт є частиною програми Erasmus+ і спрямований на розвиток дистанційної освіти та впровадження кращих її практик, розроблених в Європейському Союзі.
Упродовж тижня учасники навчального візиту в Університеті Саарланду мали можливість ознайомитись із реальними прикладами найкращих практик і передовим досвідом в системі дистанційної освіти, що запроваджені в європейських університетах, обмінятися думками та власним баченням розвитку проблемного питання, а також зосередитися на особливостях системи дистанційної освіти у кожній з представлених на зустріч країн.
У перший день зустрічі відбулося засідання координаційної ради проєкту, у рамках якого виступили видатні представники університету та координатори проєкту. Серед них: віце-президент з інтернаціоналізації та європейських відносин, професор, доктор Корнеліус КЬОНІГ; керівник проекту DEFEP в Саарландському університеті, професор, доктор Астрід ФЕЛНЕР; координаторка проекту DEFEP, к.е.н, доцентка кафедри фінансів і кредиту Чорноморського національного університету імені Петра Могили Олена ФІЛІМОНОВА. Також до засідання долучилася експертка з міжкультурного навчання Елізабет ВЕНОР, яка провела для учасників зустрічі захоплюючий семінар.
Учасники поділитися своїм досвідом і баченням успіху проєкту та зосередилися на стратегіях, що допоможуть втілити задумане. Окремо були обговорені плани операційного та фінансового менеджменту проєкту, зокрема і бюджетні аспекти. Особлива увага приділялася плану управління проєктом, відтак зусилля присутніх були спрямовані на створення комплексної програми розвитку співпраці та реалізації проєкту.
Наступний день робочої зустрічі в Університеті Саарланду пройшов у режимі роботи у відкритому просторі, що дало можливість безпосередньо поспілкуватися, обговорити актуальні питання запровадження дистанційної освіти у навчальних закладах та виклики, які доводиться долати. А відтак і знайти певні точки дотику як у баченні провадження дистанційної освіти, так і в перспективах її розвитку у вітчизняному та зарубіжному освітніх просторах.
Четвертий день робочої зустрічі учасників міжнародного проєкту «Erasmus+ KA2 DEFEP: Дистанційна освіта майбутнього і кращі практики ЄС» був надзвичайно ефективним й інформаційним: спікери ділились прикладами кращої практики та передовим досвідом впровадження дистанційної освіти. Питання, які обговорювали цього дня, актуальні сьогодні для усіх навчальних закладів. Розпочали роботу з розповіді про дистанційне навчання в Саарському університеті. Доктор Себастьян ХЬОФНЕР (проект DaTa-Pin) представив інформативну презентацію про технічне обладнання в USAAR – програмне й апаратне забезпечення. Діана КАСПЕР (проект DaTa-Pin) розповіла про Цифрові іспити в USAAR. Про реальний приклад найкращої практики «Програма сертифікатів EurIdentity» представила доповідь Елізабет МАРКС. Дуже цінною була інформація від Єви НОССЕМ та докторки Світлани КОТ, які говорили про практичне дослідження «AI Across Borders: Integrating ChatGPT into Teaching». На завершення такого насиченого дня учасники робочої зустрічі розглянули презентацію «DAAD Study Bridge Ukraine-Saar: English Philology», яку для усіх присутніх представили докторки Галина ЗАПОРОЖЕЦЬ та Катерина ГАЙДАРЖИЙ.
Завершення робочої зустрічі учасників Erasmus+ KA2 DEFEP «Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти і представників ринку праці» в Університеті Саарланду в Німеччині також було дуже насиченим. Учасників зустрічі привітав Chief Digital Officer Саарландського університету Крістіан ВАГНЕР. Про розробку освітніх програм для дистанційної освіти розповіла декан факультету гуманітарних наук в Саарландському університеті, професор, доктор Астрід ФЕЛНЕР. Також пані Астрід ФЕЛНЕР та доктор Тобіас ШАНК надали презентацію прикладів передового досвіду «Історії прикордоння». Ще один приклад передового досвіду – «DAAD Study Bridge Ukraine-Saar: Bioorganic Chemistry» – представив професор, доктор Клаус ЯКОБ. «Літня школа під час війни» – це презентація прикладів кращої практики, винесеної на розгляд загалу професоркою, докторкою Астрід ФЕЛНЕР, докторкою Світланою КОТ та Євою НОССЕМ. Цікавою, інформативною та корисною була презентація про систему управління якістю Саарландського університету та Спільні курси (доповідала доктор Дебора ВЕРНЕР і Саймон КОХ, Офіс забезпечення якості; Transform4Europe). Завершив робочу зустріч Янік Рафаель СТАРК, який говорив про H5P в Moodle.
Окрім робочих сесій, учасники мали можливість оглянути університетське містечко та бібліотеку Саарландського університету, а також відвідати UniGR-Center for Border Studies; познайомитися з сучасними можливостями закладу освіти, його історією та захоплюючою архітектурою. Це сприяло кращому розумінню сутнісного контексту й освітніх можливостей університету Саарланду.
По завершенню робочих сесій, учасники зустрічі мали можливість пізнати місцеву культуру, вирушивши на захоплюючу екскурсію містом, під час якої відкрили для себе його унікальну історію, оглянули визначні пам’ятки, а також отримали нові знання.
Учасники проєкту висловлюють щиру вдячність Університету Саарланду за насичені дні дослідження, навчання та співпраці, а також з нетерпінням очікують на подальшу роботу в рамках проєкту та планують продовжити працювати для розвитку дистанційної освіти та впровадження кращих практик кожен у своїй країні, що сприятиме розвитку сучасного освітнього середовища та забезпечить належну якість освіти у відповідь на запити роботодавців і ринку праці.